Badanie przeprowadzone przez Kaspersky Lab wykazało, że media społecznościowe częściej wpędzają użytkowników w negatywny nastrój niż wywołują pozytywne emocje.
Organizacja Kaspersky Lab przeprowadziła badania na 16 750 użytkownikach portali społecznościowych z całego świata. Okazało się, że media, które mają zbliżać ludzi i przypominać im o wspólnie przeżytych chwilach, bardzo często wywołują całkowicie odmienne reakcje.Jednym z najczęstszych powodów rozczarowania i frustracji wynikających z użytkowania tego typu portali jest fakt, że nie dostajemy zbyt dużej ilości lajków. 42 procent badanych stwierdziło, że czują zazdrość, gdy posty ich znajomych cieszą się większym zainteresowaniem niż ich własne. Frustrację powoduje również przekonanie, że życie innej osoby jest ciekawsze i szczęśliwsze, wyrobione na podstawie obserwacji jej profilu.
Użytkownicy mediów społecznościowych deklarują, że korzystają z nich, ponieważ chcą poprawić sobie samopoczucie. 65 procent konsumentów twierdzi, że używa tego typu portali w celu podtrzymywania kontaktów ze znajomymi.
Tymczasem aż 72 procent badanych twierdzi, że irytują ich reklamy pojawiające się w tego typu mediach. Zaskakujący jest fakt, że 37 procent osób przyznało, że widząc posty będące ich własnymi wspomnieniami z przeszłości, poczuło się źle, zdając sobie sprawę, że w przeszłości ich życie było lepsze niż obecnie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz